-->

Friday 21 August 2015

Luahan


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”


Aku buntu memikirkan masalah yang dihadapi , Saat aku jatuh semua menjauh , tiada yang menghulurkan tangan membantu aku untuk terus bangkit melawan perasaan ini . Setiap kali itu , ada yang datang hanya untuk melumpuhkan semangat aku .


Bila keseorangan aku teringat akan kata mak , "menangis itu mampu mengurangkan kelukaan dan kesakitan yang dihadapi" .  aku tidak diajar untuk membenci . Setiap yang berlaku mungkin penyebabnya adalah dari DIRI aku sendiri .


Aku sama sekali tidak akan berdendam dengan manusia , biarpun sekejam mana dia . masihku ingat kata kata mak , "sedangkan Nabi pun ampunkan umat , inikan kita hanya manusia yang sering melakukan dosa" . Kita semua hanya pendosa . Seringkali terlalai mengikut kata hati dan nafsu sendiri .


Maaf aku tak sempurna , banyak kekurangan dari kelebihan . Maaf andai aku semakin menjauh dan "pendiam". Itu adalah pilihan aku .


Silence is the best medicine to think !!


4 comments:

  1. Replies
    1. in sha Allah , i will . ni semua ujian untuk menguji keimanan aku . bila kita berniat nak berubah pasti ada ujian untuk kita . thanks friend :)

      Delete
  2. Dekati Allah..rasa rasa hitam kian menjauh..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. in sha Allah , doakan yang baik . aamiin , terima kasih :)

      Delete